לצפות בחוברות בעזוז

עזוז מעניקה לכם חוויה מדברית יוצאת מן הכלל המשלבת תצפית באחת הציפורים הנדירות שתוכלו למצוא בישראל, החוברות. בעשור האחרון אוכלוסיית החוברות קטנה באופן משמעותי בכ-25%, מה שהפך זן זה למין הנחשב בסכנת הכחדה עולמית. הסיבות העיקריות לתופעה זו קשורות לצמצום ופגיעה בשטחי המחיה והקינון שלהם (ההתפתחות שלנו באזורי מחיה שלהם) וציד לא חוקי.

בהתחשב בכך  כי אוכלוסיית החוברות בישראל מונה בסך הכול כ-400 יחידות בממוצע בסך הכול, אפשר להבין מה הופך את עזוז לנקודת תצפית כה ייחודית. בעבר ניתן היה לצפות בהן באזורים שונים בארץ אך ככל שהקידמה השתלבה בערים השונות כך נסוגו החוברות מאותם אזורים. עזוז נחשב למקום אליו עדיין לא הגיעה הקידמה, מה שמעניק לחוברות סביבה טבעית ללא הפרעות ולתושבי המקום הזדמנות ייחודית לצפות באחת הציפורים המיוחדות שיש.

קצת יותר על החוברות

החובארה המדברית היא שמה המלא של ציפור זו,מדובר בעוף קרקע גדול שצבעו הכללי חום ואורכו הממוצע הוא 60 ס”מ. כנפיה של החוברה נפתחות לאורך ממוצע של 1.4 וניתן להבחין בגוונים של חום ושחור לאורך כנפיה. את זכר החוברה ניתן לזהות על ידי ציצת ראש מפוארת, צוואר ורגליים ארוכות ועיניים צהובות. את נקבת החוברה ניתן לזהות די בקלות מאחר והיא קטנה יותר וגבה אפור בשונה מהזכר שעל שולי צווארו ניתן למצוא פס שחור. מלבד זאת צבע החזה שלהן בהיר יותר ומקורן קצר גם כן.

אוכלוסיית החוברות העולמית מונה כ-100 אלף ציפורים בממוצע לאחר הצטמצמות של מעל 25% גם שבוחנים את הפגיעה ברמה העולמית. מלבד ישראל תוכלו למצוא את החוברות במרכז אסיה, סיני, חצי האי ערב, מרכז אסיה, מונגוליה וסין.

מנהגי חיזור ואהבה

אחת התופעות המיוחדות ביותר של החוברות קשורה דווקא למנהגי החיזור שלהם, בתקופת האביב הזכרים “מותחים שרירים” ויוצאים בריקוד ייחודי במטרה להשיג את בחירת ליבם. בעת הריקוד, זכרי החוברות רצים במהירות למרחק ארוך תוך שהם מניפים ראשם לאחור, מנפחים את נוצות החזה ומתופפים ברגליהם במחזה מרהיב שלא משאיר אף אחד באזור אדיש…

 

מתחברים אל הטבע בעזוז…

אין זה משנה אם אתם חובבי ציפורים או שסתם מתחשק לכם לצפות באחת מהציפורים המרשימות שתוכלו למצוא באזור, “שמבלה עזוז” מזמינה אתכם ליהנות מחוויה מדברית יוצאת דופן…
מתחמי אירוח וצימרים מפנקים, שקט אמתי, מנוחה לגוף ולנפש שימלאו אתכם בשלווה ואנרגיה מחודשת שאתם כל כך צריכים. התקשרו עכשיו למספר 052-5750001 או הזמינו מקום בדף ההזמנות שלנו.

פוסטים קשורים

לבירורים ופיטפוטים התקשרו 052-5750001 או השאירו הודעה ונחזור בהקדם